Svar på kommentar:


Tänkte att jag skulle svara på en kommentar i ett inlägg eftersom att det blir svårt att svara på kommentaren när den är skriven anonymt. Det jag gör med mina bilder för att få bra skärpa är dels att jag ändrar storlek på bilderna till den storleken jag vill att bilden ska ha på bloggen, ibland kan jag även höja skärpan beroende på vad det är för typ av bild. När jag sen ska spara bilden så är det viktigt att använda sig av bra format för att bilden ska bli så skarp som möjligt. I Photoshop finns det en funktion där man kan spara för web och sedan väljer man formatet png men, eftersom att jag inte har Photoshop så använder jag mig av en gratishemsida som liknar Photoshop och heter pixlr.com , där sparar jag bilderna i formatet png bara,  men fortfarande blir bildkvaliteten mycket bättre om man sparar bilden i png istället för jpeg efter redigering. Hoppas du fick ett dugligt svar på frågan!:)

Kommentarer
Postat av: anonym

Jag förstår ändå inte hur man ändrar storleken! Jag har 700px på bloggen på bilderna, men jag vill ändra till den storleken innan ja lägg upp dem på bloggen!

2013-11-13 @ 10:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0