Hemma

Har haft underbara 4 dagar första dagen med Ola och alla andra vänner i Glommersträsk, vi badade, hade trevligt och fick träffa saknade vänner så det var kul! I söndags tog jag bussen från Glommersträsk och bytte buss i Boliden till Norsjö där jag var hos min underbara älskling fram till ikväll, vi har mest tagit det lugnt och myst med varandra men det gör mig inget!

Ikväll blir det att ta det lugnt, ska alldeles strax duscha sedan ska jag leta efter lite låtar som jag ska sjunga i kyrkan på Lördag, ja är det någon som vet någon hyffsat bra låt som funkar att sjunga i kyrkan så kom gärna med ett tips eller flera i en kommentar, Bloggar mera senare PUSS!

Tidinställt 2

Tidinställt 1

2 fina bilder fån förra året då jag var i glommers:)

Glommersträsk

Nu sitter jag förhoppningsrvis på bussen mot glommersträsk, eller ja vi får väll i alla fall hoppas!
Ikväll ska jag umgås med fina vänner och vi får se om jag stannar till måndag eller bara till i morgon. Dessutom finns det väll också en risk att jag tar bussen från glommersträsk och åker till Robin och stannar där någon dag, planerna är inte så välplanerade ännu men pappa tyckte att att jag skulle kombonera glommers med norsjö så vi får se, det beror på vad som går bra för Robin. Men i alla fall, har ingen aning hur mycket jag kommer blogga så har ställt in något tidinställt inlägg med bilder från tidigare tillfällen jag varit i glommers som kommer ploppa upp då och då. Men jag hoppas ni har det bra!

Dålig start på dagen.

Har så många fina bilder på både Sara och Amanda att visa!

Hej. Vaknade halv 9 i morse för att hinna med bussen till mina saknade vänner Ola och Clara. När jag kom till busstationen så satte jag mig ner och tittade på den digitala tidtabellen. Där stod det tydligt att det både skulle gå en buss 10.20 och en 10.30 så jag tänkte att det var lugnt.

Efter ett tag kom en tant och satte sig bredvid mig, så frågade hon mig var jag skulle så jag svarade att jag skulle till några kompisar i glommersträsk, så berättade hon att hon kom där i från och att idag var hennes årliga besökar dag, så jag tänkte vad trevligt.

Men tiden gick och bussarna kom aldrig, vi vätntade ett tag till men när vi suttit en timma och väntat kände vi inte att det var värt något mer väntande, så vi ringde till både skellefteåbuss, länstrafiken och till och med bussägaren, men då sa de att det bara skulle gå en buss idag som skulle gå 14.20 och varken jag eller tanten orkade vänta så länge för då var klockan bara just efter 11...

Så mitt humör har inte varit jätte roligt idag.. kändes lixom som att allting vände, har varit så glad de senaste dagarna men nu blev allting bara fel... Jaja ska i alla fall åka tillbaka till busstationen vid 2, och kommer inte den bussen så vettifan vad jag gör, då blir det att klaga riktigt stort på skellefteåbuss iaf..

Sara

Behind the scenes

Underbart väder.

Hejsan, har legat ute och solat hela förmiddagen och ska snart äta lunch. I eftermiddag ska jag fota sara och ikväll blir det grillfest! Är lika glad idag och hoppas verkligen att detta väder får hålla i sig resten av sommaren, fint väder gör mig glad, så denna sommar har nästan bara varit skit för mig.. men nu ska jag fan ta igen detta!

Ska försöka hinna blogga innan jag drar på grillfesten klockan 3 och sedan kanske det pluppar upp ett inlägg ikväll också, vi får se helt enkelt men annars hör jag av mig i morgon med massor av bilder osv. PUSS!

Släktkalas

Så här mysig har min dag sett ut, tårta och bullar, grillat med ostpaj, ja vad mer kan man begära? sen har jag ju en fin släkt dessutom. Vädret har varit underbart och jag har varit med om många roligheter, kan nästan känna att detta var min "start" på sommarlovet även om typ hela sommarlovet bara rullat förbi utan något som helst bra väder.. nog har jag varit med om några roliga saker under denna sommar men det är först idag som jag faktiskt känner svennesommarens skönhet.

Vet inte riktigt vad med jag ska hitta på ikväll, troligtvis ingenting speciellt, ska väl chilla framför datorn tills jag går och lägger mig som vilken kväll som helst, men i morgon ska det även bli en kanon dag enligt planerna och jag hoppas den blir lika bra som jag hoppas på. Vi hörs mer i morgon, puss!

smultron

Gjorde mig ett strå av smultron här om dagen, så grymt gott att bara sitta och smutta lite smått på! Nu ska jag byta om och fixa mig lite sedan går jag som sagt över till Saras stuga och firar kusinerna, hör av mig senare ikväll, puss!

Amanda

Sitter här och redigerar bilder på Amanda från igår, tycker om denna vattenbild även om den blev lite oskarp.. men vafan allt kan inte vara perfekt! Klockan 3 ska jag vidare till Saras stuga och fira mina kusiner, äta tårta och umgås med släkten, vädret är hyffsat fint idag och jag hoppas verkligen att det ska få hålla i sig!

Väntar på finaste Amanda.

ja så här ser jag då ut idag, sitter och väntar på att Amanda ska komma hit sedan och spendera resten av dagen med henne. Jag tror vi ska fota och det var även tänkt att vi skulle bada men vädret är inte det bästa så tror inte det kommer hända.. men aja vi får se något ska vi väl lyckas hitta på:)!

Nu under morgonen har jag faktiskt varit duktig att packa upp resväskan från Grekland haha, jag tar alltid 5 år på mig innan jag orkar packa upp väskor haha, men jag har även lyckats städa lite i mitt rum så att det känns jävulskt skönt.

Jag blir så glad nu för tiden när jag vaknar, går ner och ser en GIGANTISK bunke med stora, färska, klarröda jordgubbar som man bara direkt vill mumsa i sig! Sommarn är härlig, dock har denna sommar inte bjudit på så bra väder ännu, men jag hoppas fortfarande, jag hoppas fortfarande att de en dag ska komma och hålla i sig resten av sommaren!:)

Sol vind och vatten är det bästa som jag vet, men det är på dig jag tänker i hemlighet.

Har faktiskt varit ute och fotat lite ikväll i det fina kvällsommar vädret:), Det händer inte ofta och det började bli allt mer sällan för något år sedan. Men det kändes kul och jag fick faktiskt ihop några helt okej bilder, känner mig dock lite ovan men men. Idag har jag verkligen inte gjort så mycket, tagit det lugnt mest och chillat, ätit jordgubbstårta och levt livet helt enkelt.

Senare ikväll tror jag faktiskt att jag ska ta mitt första dopp för det här året i ån, vi får se om jag vågar men ska försöka få mig i, i morgon väntar nya planer men berättar mer i morgon. PUSS!

Rhodos dag 7 | bilder

första bilderna har pappa tagit från mamma och pappas morgon promenad innan solen gått upp, men jag skulle inte ens tänka tanken att stiga upp så tidigt, ursh... Men det här var alltså bilderna från sista dagen, eller ah sista dagen for vi ju hem jätte tidigt så hann inte ta några bilder men sista dagen som vi var där hela dagen iaf.

Rhodos dag 6 | bilder

Rhodos dag 5 | bilder

Rhodos dag 4 | bilder

fanns inte så många bilder från denna dag, men i alla fall vi var inne i rhodos stad, shoppade lite grejer och presenter. Till mig själv köpte jag en drömfångare, en tröja och en parfym, sedan köpte jag till älsklingen en keps, och 2 skämt tändare, ena var formad som en snopp och den andra som en cola burk, hahah gulligt.

Hann även lyckas få värmeutslag denna dag vilket gjorde att jag fick sitta inne de 3 närmaste dagarna.. kändes som att hela semestern var förstörd men man fick göra det bästa av allt helt enkelt!

Tänkte bara me lägga till att jag älskar er mamma och pappa jätte mycket, även om jag inte alltid visar det!

Rhodos dag 3 | bilder

Rhodos dag 2 | bilder

Rhodos dag 1 | bilder

Im back!

Hejsan.
Kom hem från rhodos i lördags, gick en stund på trästock och sedan följde älsklingen mig hem och sov här. På söndagen följde jag honom hem och stannade där till idag, nu sitter jag här och ska snart städa mitt rum, sedan ska jag försöka hitta på några planer inför kvällen. Men ska i alla fall uppdatera mycket nu med massor av bilder från resan, dag för dag lixom och berätta vad vi gjort:) hörs snart!:)

Rhodos

Hejsan, har inte kunnat blogga från mobilen men sitter inne idag vid datorn på internet cafe för att jag har fått solexem.. tänkte jag skulle visa några bilder då medan jag kan:) komer inte blogga nå mer troligtvis under resan men när jag kommer hem så:)

Hejdå sveige, hej grekland!

Snart bär det av!

Hejsan, i natt bär det alltså av till Rhodos så just nu är jag övertaggad, har packat klart och nu ska jag snart äta. Har ingen aning hur mycket jag kommer kunna blogga under veckan men jag ska försöka blogga ibland i alla fall. Vet inte heller om jag kommer kunna blogga via datorn med bilder och så eller om jag måste mobilblogga eller ja hur allt kommer fungera men oavsett om jag kommer måste blogga utan eller med bilder så ska jag ialla fall försöka blogga litegrann då och då, kanske inte varje dag men någon dag. Ska äta grillat nu när solen faktiskt tittat fram, puss!

Kommer hem i morgon

Hejsan. Snart ska jag ta mig till stan för att sedan åka vidare till älsklingen i Norsjö där jag stannar till i morgon. I morgon följer han mig hem också så jag har ingen aning hur det blir med bloggningen, men ska försöka klämma in ett inlägg under morgon dagen.

Just nu sitter jag och tittar hur vädret kommer vara i skellefteå nästa vecka och hur det kommer vara i rhodos, är övertaggad nu och vill bara att det ska bli lördag så fort som möjligt!

Varmaste dagen under nästa vecka ska det tydligen vara 16 grader så ja jag kan då säga att det i alla fall kommer vara varmare på rhodos! Första dagen när vi kommer fram runt 11 så ska det vara 28 grader och resten av dagarna bara varmare och varmare:D!

Nu ska jag packa ner lite saker som kan vara bra att ha med sig till Robin och sedan fara, hoj!

Tältning

Hej.
Igår kväll kom Liv till mig, vi hade köpt gottis grejejr och fixat ut internet och el till ett tält som vi hade satt upp på gården. Där satt vi alltså och lanade. Vid 2 någon gång börjades de höras bilar som stannade i närheten och fotsteg började komma närmare. Efter någon minut så började tältet att vältas, haha förstås hade några av livs kompisar hittat vårat tält och tänkt hälsa på oss,haha. Men de hjälpte iaf oss att sätta upp tältet igen och sedan satt de och pratade med oss i tältet ett litet tag. Nu ska jag gå och äta middag men vi hörs väl senare, PUSS!

Ainas

Hejsan.
Idag är det första dagen för mig som jag kan känna att jag har sommarlov, inge jobb och bara ta de lugnt! På morgonen var det soligt och fint så jag låg ute och solade en stund, innan lunch bestämde jag och mamma oss för att fara och äta på ainas tillsammans och sedan handla så vi beställde en varmmacka lyx och en kycklingsallad och delade tillsammans. Ikväll kanske jag ska fara och träna annars blir de bara att ta de lugnt. PUSS!

Oj dålig uppdatering..

gammalbild.

Hejsan! Har inte uppdaterat sen i onsdags insåg jag nu.. haha.. Men i torsdags gjorde jag faktiskt inte speciellt mycket, drygade typ bara.. I går jobbade jag sista dagen på mitt sommarjobb, känns sjukt skönt för nu har även jag fått sommarlov! På kvällen möblerade jag om mitt rum, städade och sedan chillade jag framför datorn och somnade hyffsat tidigt. Har legat och dragit mig i sängen ett tag nu och funderar på att stiga upp om en stund kanske... Men jag vill ha sol... jag vill ha det underbara vädret som var igår som jag inte fick ta del av speciellt mycket eftersom att jag jobbade.. Läste vädret på mobilen igår och fick nästan självmordstankar när jag kom till nästa vecka.. Regn hela veckan.. kill me! Haha.. men de kan väl få vara fint väder en vecka nu sen kan de regna haha;) Åker ju utomlands om precis en vecka så jag taggar ihjäl mig just nu, hahah nästan så jag börjar fundera på att börja packa men ska försöka hålla borta fingrarna från att göra det redan. Idag vet jaq inte riktigt vad jag ska hitta på förutom att älsklingen kommer ikv. Saknar honom sjukt mycket så ska mysa sönder med honom direkt jag ser honom, haha desperat. Nä men ska inte babbla om onödig fakta men som sagt har inte så mycket annat för mig. Vi får höras senare helt enkelt. PUSS!

Hurtigt

saknar denna pojk.
Hejsan.
Idag har jag varit på jobbet som vanligt, hade dock ingen spelning för än 1 och dagen gick sjukt långsamt.. Efter jobbet for jag hem och åt pizza sedan tog jag en powernap en liten stund. När jag vaknade till for jag och mamma ut och sprang tillsammans och efter det tog vi ett zumba pass, känns skönt och jag känner mig för en gångs skull lite hurtig, vi får väll hoppas att det håller i sig också, men det vet man aldrig, haha!

Sista veckan!

Idag har vi varit och sjungt på Regnbågen vilket var väldigt roligt och uppskattat! Efter jobbet så följde jag mamma och tränade på friskis och svettis sedan när jag kom hem åt jag jordgubbar,banan och vattenmelon medan jag satt ute och njöt i den underbara kvällssolen. Nu ska jag gå och lägga mig och ta en tidigkväll. Vi hörs i morgon, PUSS!

Hemma

Hejsan.
Har kommit hem från 2 underbara dagar med älsklingen, vi har mest tagit de lugnt och bara myst. Har inte så mycket mer att säga egentligen förutom att i morgon väntas jobb, sista jobbarveckan börjar och det känns skönt, sedan är det sommarlov! WIHO! TAGGAR SOM FAN! heheh, fast är bara ledig en vecka sen drar jag utomlands i en vecka och kommer hem till trästock, sedan blir det en månads sommarlov och sedan skola igen. Känns helt okej fasktiskt, ska ta vara på de dagarna jag faktiskt har sommarlov och hitta på saker! Ska snart gå och lägga mig så PUSS!