Från stadsbo till skogsbo.

Minns hur taggad jag var för ett år sedan att flytta hemifrån, och visst till en början var det sjukt skönt att bara komma bort och få vara ensam men med tiden inser man hur bra man faktiskt hade det då man slipper ta itag med allt själv. Har nu besätämt mig för att flytta hem till mina föräldrar helt och hållet vilket både kommer bli till min fördel och nackdel, men eftersom att fördelarna tar över så känns det bäst så. I går var jag, mamma och pappa och beställde tapeter, ska nämligen ta över brorsans gamla rum så det behöver renoveras lite. I helgen kommer vi byta tapeter och sedan kommer jag förmodligen flytta hem innom de närmsta veckorna. 
 
          Fördelarna är att jag...
  • slipper laga mat själv i en liten kokvrå.
  • slipper äta själv.
  • slipper kämpa mig ut i snöstorm och halka med cykeln på väg till skolan i vinter.
  • får busskort.
  • får 600-700 kr mer varje månad.
  • får ett nytt rum.
 
          Medan nackdelarna bara blir att...
  • det tar längre tid att ta sig någonstans.
  • jag måste kliva upp tidigare.
  • har ingen nytta av att ha sovmornar/korta skoldagar måste ändå ner kvart i 8 och hem 4.
  • Ingen tystnad när det behövs.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

själv vill jag flytta hemifrån NU. Men inte ensam, jag vill flytta ihop med min kille eller kompis men jag vill komma iväg från min familj haha :P

2013-09-27 @ 14:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0