Jag är tillbaka och här för att stanna.

Bildcollage från Instagram, heter Idasteinwall där förövrigt.
 
Nu har denna blogg stått helt stilla i över ett halvårs tid, mycket har hänt både gott och ont men mestadels gott.
Senaste veckorna har bloggsuget bubblat i hela mig så nu är det verkligen dags att ta tag i bloggandet och förhoppningsvis hålla uppe suget ett tag. 
 
Så vad har hänt sedan senast? SJUUKT MYCKET!
- I januari, februari och mars var plugghögarna enorma, tränandet var på topp och jag spenderade många myskvällar med mina vänner, 18-års festerna satte även igång och jag var med för att fina mina kompisar.
- I april var jag och min kära mor på en weekend i huvudstaden men en massa shopping, mysiga resturanger och lite dyrbar mamma-tid, medan mamma flög hem efter 3 underbara dagar i Stockholm forsatte jag min resa till Gävle för att träffa ett antal människor som jag sedan länge haft kontakt med via Skype. En av dessa människor heter Peter och det var hos han jag bodde under de 4 dagarna jag var i Gävle (eller rättare sagt, Sandviken och Österfärnebo), en kärleks relation bildades mellan oss och vi insåg snabbt att det skulle vara vi (Nu har vi varit tillsammans i ungefär 3 och en halv månad). 
- Under slutet av april till början av maj var Peter här och hälsade på och i firade Valborgs tillsammans med Liv och Hjalmar, vi grillade tillsammans, tittade på majbrasan och avslutade kvällen i badtunnan. Maj bjöd däremot på en massa läxor och prov som medföljde en hel del prestationsångest, det fanns knappt kvar någon tid till att träna, vara med kompisar och ägna sig till det roliga i livet. 
- I slutet av maj kom kristihimmelsfärds-helgen som jag tillbringade hos Peter, när jag kom tillbaka till Skellefteå var det bara ett ynka få dagar kvar till skolavslutningen varav 0 av dessa dagar behövde spenderas på skolan. Jag tog då vara på solen och låg ute och solade för det mesta, sedan kom skolavslutningen och sommmarlovsstarten firades hos Maja med grillning och mys ute på gården.
- Innan midsommar tog jag det lugnt för det mesta, var med kompisar osv. Efter midsommar åkte jag ner till Peter en vecka och kom sedan hem till stadsfestfirande.
- I början av Juli åkte jag och en del av Peters familj ner till Göteborg där vi hälsade på Peters bror, vandrade i slottskogen och gick på Liseberg, Peter följde med upp efter trippen till Göteborg och sedan dess har han varit här enda till igår då han åkte hem efter över en månad tillsammans. Vi har badat, varit på festival, umgåts med kompisar, varit på bio och en hel del andra saker som man brukar göra på sommaren men även tagit det lugnt till en film då och då och bara varit tacksamma för varandra. 
 
Om någon ens orkat läsa allt detta blir jag förvånad.
Nu sitter jag i alla fall här vid datorn, har mest degat i sängen hela dagen efter en välbehövlig sovmorgon. 
Ikväll står fest på shemat, och jag ska äntligen få träffa de flesta från min klass men även de för att de gamla treorna. Tills dess ska jag bara ta det lugnt, fixa en del saker på datorn, städa mitt rum och tagga upp inför kvällen, funderar på att ta med mig kameran så förhoppningsvis kommer det bilder i morgon!
Vi hörs, puss.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0