Tider bara rusar iväg.

 
Tänk att det har gått två hela år sedan jag stod i korridoren på Anderstorpsskolan, livrädd men nyfiken på vad gymnasiet skulle komma att förändra i mitt liv. Ett ynka läsår återstår tills den stora dagen som man drömt om i nästa hela sitt liv, studenten. Det känns så sjukt att min gymnasietid bara rusat förbi och snart är över innan jag ens hinner blinka, det känns ju som om jag nyss gick på dagis?
 
Idag har jag i alla fall lyckats kämpa mig igenom första skoldagen, nä men första dagen har gått bra och har varit lugn som alla tidigare år, efter en sovmorgon till halv tio blev det att lyssna på rektorn i aulan, leka lekar i klassrum och väntetid inför fikat med de andra årskurserna. Jag slutade runt tre då jag fick skjuts av Sara in till stan där jag  direkt gick till trafikskolan för att invänta min körlektion. Körlektionen gick bra och passade även på att boka in halken som jag är minst sagt nervös för. 
 
Det är ynka tre veckor och tre dagar till jag äntligen fyller 18 år och självklart vill jag ta körkortet så tätt impå min födelsedag som möjligt, teorifaserna är redan gjorda så nu är det bara att kämpa in i det sista med körningen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0